Friday, May 4, 2012

Why Sarawak?



Sarawak.


"Why Sarawak? Why not Semenanjung instead?"


Itulah persoalan yang akan keluar dari mulut saudara-mara aku bila dapat tahu result temuduga kemasukan IPG Jun 2011 aku. Ya, satu family aku terkejut (termasuk diri aku sekali) bila tengok result terbabit. #facepalm


Nak tahu lagi kenapa, jangan klik link di bawah.






*flashback


Incik Penemuduga : Andai katala, kamu dapat tempat di Sarawak, kamu sanggup menerimanya?
Ahmad                  : Saya terima encik.
Incik Penemuduga : Kenapa? Kenapa taknak pilih di sini sahaja?
Ahmad                  : Bagi saya, apa sahaja keputusan yang dibuat, saya akan terimanya kerana bagi saya itu bukan suatu masalah jika saya nak belajar. Andai kata terpaksa masuk hutan sekalipun, saya akan redahnya.
Incik Penemuduga : *tulis atas kertas. Okay. Sampai di sini sahaja. Awak boleh beransur. Terima kasih.
Ahmad                  : Terima kasih Tuan, Puan.




Begitulah flashback saya. Aku tak ingat apa yang aku cakap, tapi lebih kurang camtu la. So, that's the story kenapa aku terdampar di bumi Borneo. FYI, aku satu-satunya budak Semenanjung yang  ada dalam kumpulan Pendidikan Bimbingan Pendidikan Rendah (sk). Sampai sekarang aku tertanya-tanya apsal la Kementerian tak masukkan lagi seorang, paling kurang dalam satu grup tu adala 2 orang budak Semenanjung.





Yup. Ini gambar kt depan IP kitorang. Well, jujurnya, aku tidak fikir apa pun masa sampai kat sitok. Aih, dah mula klaka Sarawak dah. LOL. Cuma aku harap semuanya berjalan dengan lancar. Apa yang paling best dan akan menjadi kenangan bila time minggu pertama masa orientasi. Memang terbaik senior-senior psiko budak yang baru masuk ni. Sampai ada yang menangis-nangis kot.




Back to the point. Apa yang aku boleh cakap, kat Miri/Sarawak ni tiada apa yang aku tak suka. Tambah-tambah lagi bila ayah aku post Motor ke sini time bulan ke-2 aku kat Miri ni. Sayang ayah ketat-ketat. Cuma apa yang buat aku tak tahan time outing. Asal outing je, aku akan nampak benda ni.



Dan yang ini.

Jelly much? LOLOLOL.

Awek pun cun-cun. Dah-dah. Malas aku citer part tu. Tapi bila dah kat Miri ni, serius aku cakap macam duduk kat Beverly Hills dah. Rumah macam rumah Menteri-menteri kabinet. Xcaye gi tanye kat pacik google. Nak tahu rasa manis ke tak Miri ni, datang





Rasanya sampai sini jela kot. ade citer, aku post. Takde, pi mampus. LOL.#jk 
Yang duk tengah tu merangkap 'kembar' aku. Tua setahun je dari aku. Yang kanan sekali tu dari Ganu. Hensem kan? Nak nombor gtau je aku. LOL. la sendiri ye.

1 comment: